26 липня відбулося дві прес-конференції: в прес-центрі «STATUS QUO» – «Громадськість на захист патрульної поліції» і в прес-центрі «KHARKIV TODAY» – ГО «Громадський контроль діє» – проти поліцейського.
У прес-центрах обговорювали події ДТП, що сталося в ніч на 10 липня, у якому зіткнулися три авто: Toyota Prius (службове авто поліції), Москвич 2140 і Samand та загинуло два пасажири.
У прес-центрі «STATUS QUO» громадськість висловила своє обурення щодо неналежного слідства та арешту поліцейського Мамотюка О.В., який їхав із проблисковими маячками на виклик.
«Чому один зі скальпованою раною голови з лікарні йде на допит, інший, за словами прокурора, на допити не ходить? У таксиста (в автомобілі якого загинуло дві людини) було три ДТП. Ще одне ДТП в цього таксиста сталося 15 липня. Чому не була досліджена кров на вміст алкоголю і кератину?», – озвучив питання, якими переймається громадськість, координатор проекту «Справедливий суд» Віктор Трубчанов.
Фото – StatusQuo
«Є два учасники ДТП – два водії. Москвич по вул. Динамівській і службовий автомобіль патрульної поліції по Сумській. До місця зіткнення – 26 метрів. Гальмівний шлях Москвича при швидкості 60 км/год. – 24 метри. За правилами дорожнього руху – водій має зупинитись і пропустити поліцію. Гальмівний шлях у Москвича – відсутній», – додав Віктор Трубчанов.
«У більшості випадків ДТП – це неумисно. Факт ДТП, два загиблих, автомобіль, що рухався з проблисковими маячками на службове завдання, – це все що точно встановлено слідством. Єдиний ризик, який суд узяв до уваги, – це те, що патрульний може застосовувати тиск на слідство і свідків. Домашній арешт – суд не розглядав. Суд передчасно визначив винного. Виправдальних вироків менше 1%. А там де беруть під варту – виправдальних вироків немає. Те що суд дослухався до відсутньої аргументації прокуратури – симптом тривожний», – зазначив адвокат підозрюваного патрульного Олег Головков.
«Найбільше в усьому насторожило те, що на районний суд приїздило більше 50 машин і всі з наклейками: «копи вбивці». І зараз по місту їздять такі авто. Абсолютно чітко має місце компанія. Скільки грошей треба на пальне, щоб приїхати машинам із Полтави, Сум, Запоріжжя?… Я знаю скільки коштує одну машину відправити в АТО. Це люди, які знайшли час і гроші, які в розпал робочого дня приїхали протестувати проти «копів вбивць». Нічні гонщики – досить сильна організація. Це люди,які постійно порушують правила дорожнього руху. Але це був би найкращий варіант. Інша версія – політична. Ті що позбавляються посад – організовують протест проти реформ як таких. Нещодавно водій збив трьох поліцейських – ніде немає наклейок «водії маршруток – вбивці. Є рішення міськради про заборону нічних гонок. Є варіант, що нічні гонщики диктують нам всім, як треба бути, інший – політичний. Ми не знаємо хто помилився: патрульний чи гонщик. Але резонанс політичний – це дурно-смердюча річ», – зазначив член координаційної ради Харківського Євромайдану Ігор Рассоха.
На запитання про те, чи це були автобуси чи авто і чи носять акції політичний характер, Ігор Рассоха відповів: «Особисті автомобілі, більше 10. Були акції під районним судом, потім проїзд від «ДАФІ» до офісу патрульних поліції. Я допускаю, що це політичний варіант. І всі інші варіанти – теж досить неприйнятні. Це дії організовані з великими затратами. Хто замовник – можна тільки здогадуватись».
На запитання про те, чи на даний момент допитали водія авто, під керуванням якого загинули люди, і чи встановили яке світло було на світлофорі, адвокат Олег Головков відповів: «Яке світло було на світлофорі – не встановлено. Водія Москвича один раз допитували. Те що прокурор озвучив на суді, що його жодного разу не допитували, – не відповідає дійсності».
За годину в прес-центрі «KHARKIV TODAY» зібрались представники громадської організації «Громадський контроль діє» та рідні загиблих у ДТП.
Фото – “Khatkiv Today”
Прес-конференція розпочалася з повідомлення про ювілейну дату голови громадської організації та гучних оплесків. Далі – презентація про діяльність ГО «Громадський контроль діє», короткі повідомлення про участь у судових процесах за іншими справами.
Щодо самої справи ДТП, рідний загиблої Микола Альохін зазначив, що зникло відео з реєстратора автомобіля Samand і до матеріалів справи не долучено. Що взагалі жодного відео з цієї події немає.
На запитання журналістів про конкретні факти, що викликають підозру в корупції – представники громадської організації «Громадський контроль діє» не надали.
«Чи розглядаєте Ви іншу версію: повну або часткову вину водія-гонщика, який бачив авто патрульних, і при швидкості 60 км/год. встигав загальмувати? Гальмівний шлях Москвича за такої швидкості становить 24-26 метрів. Чи аналізували таку можливість?», – запитали журналісти».
«Інші версії не аналізували. Ми не експерти. Ми надаємо допомогу потерпілим», – зазначив виконуючий обов’язки голови ГО «Громадський контроль діє» Олександр Блажко.
Фото (на початку сторінки) – 057.ua
Відео – Владимир Дорошенко:
Відео – Жанна Шевченко-Титаренко: